តម្លៃនៃកីឡាអេឡិចត្រូនិច អាចរកលុយជាអាជីពបាន

Cost of eSports

តម្លៃនៃកីឡាអេឡិចត្រូនិច ត្រូវបានចាត់ទុកថា ជាការប្រកួតមួយក្នុងចំណោម ការប្រកួតដែលមានការវិនិយោគកីឡាអេឡិចត្រូនិចយ៉ាងច្រើនហូរចូល ជារៀងរាល់ឆ្នាំ ។ យោងតាមការព្យាករណ៍  របស់ទូរទស្សន៍ CNN ឆ្នាំ2016 អ្នកលេងហ្គេមជាច្រើនឥឡូវនេះមានប្រាក់ចំណូល 7 ខ្ទង់ ហើយអាចទាក់ទាញអ្នកគាំទ្របាន ។ អនុញ្ញាត​ឱ្យ​អ្នក​ទស្សនា ​ចូល​រួម​ការ​ប្រកួត​ឱ្យ​បាន​ពេញ​លេញ​ លើ​ទីលាន​បាល់ទាត់ យោងតាម ​​Newzoo មូលដ្ឋានអ្នកគាំទ្រកីឡាអេឡិចត្រូនិកបានកើនឡើង 43% ក្នុងរយៈពេលត្រឹមតែ 2 ឆ្នាំ ពី 204 លាននាក់ទៅ 292 លាននាក់នៅចន្លោះឆ្នាំ 2019-2021 ហើយត្រូវបានគេរំពឹងថា នឹងកើនឡើងដល់ 427 លាននាក់នៅឆ្នាំ 2023 ។

ទន្ទឹមនឹងនេះ ប្រាក់ចំណូលក្នុងឧស្សាហកម្ម ហ្គេមកីឡាអេឡិចត្រូនិច បានកើនឡើង 239 ភាគរយពី 194 លានដុល្លារដល់ 463 លានដុល្លារក្នុងអំឡុងពេលដូចគ្នា ។ ហើយរំពឹងថានឹងឈានដល់ 1 ពាន់លានដុល្លារនៅក្នុងប្រាក់ចំណូលនៅឆ្នាំ 2024 ។ អ្នកលេងហ្គេមដ៏ល្បីល្បាញ Olof Kajbjer បានប្រាប់ CNN ថា “ក្នុងរយៈពេល 10 ឆ្នាំ កីឡាអេឡិចត្រូនិកនឹងធំដូច NHL” ។ ជាក់ស្តែងឱកាសដើម្បីប្រែក្លាយកីឡា ទៅជាអាជីពគឺជាលទ្ធភាពពិតប្រាកដ ជាមួយនឹងប្រាក់ចំណូលកាន់តែច្រើន និងអ្នកឧបត្ថម្ភជារៀងរាល់ថ្ងៃ ។

កីឡាអេឡិចត្រូនិចមិនមែនជាសត្រូវរបស់កីឡាទេ ប៉ុន្តែក្នុងនាមជាអ្នកផ្សព្វផ្សាយ ។ ព្រឹត្តិការណ៍កីឡា ថ្មីៗនេះកីឡាអេឡិចត្រូនិចត្រូវបានបញ្ចូល ជាកីឡាបង្ហាញក្នុងការប្រកួត កីឡាអាស៊ីឆ្នាំ 2023 នៅប្រទេសកម្ពុជាយើង ។ នៅពេលនេះដែល Asian Games បានចាប់ផ្តើមយកចិត្តទុកដាក់ ទៅលើនិងកីឡានេះក្នុងឆ្នាំ 2023 វាបានបើកកន្លែងសម្រាប់កីឡាអេឡិចត្រូនិច ដើម្បីក្លាយជាកីឡាស្ម័គ្រចិត្ត ឬកីឡាជាតិ ទោះ​បី​ជា​នៅ​តែ​មិន​អាច​ចូល​ក្នុង​ការ​ប្រកួត​កីឡា​អូឡាំពិក ​ក៏​ជា​ដំណាក់​កាល​ដ៏​ធំ​បំផុត​នៅ​ពេល​នេះ ប៉ុន្តែជឿជាក់ថា គណៈកម្មាធិការអូឡាំពិកអន្តរជាតិកំពុងរង់ចាំតាមដាន យ៉ាងដិតដល់នូវលទ្ធផលកីឡា ដើម្បីសិក្សាពីលទ្ធភាពទាក់ទាញមនុស្សនៅខាងក្រៅកីឡា ដើម្បីជួយបង្កើនចំណាត់ថ្នាក់នៃ ការប្រកួតនាពេលអនាគត ។

កីឡាអេឡិចត្រូនិច មិនងាយស្រួលដូចអ្នកគិតនោះទេ នៅពេលដែលយើងឃើញក្រុមកីឡាជោគជ័យនឹង ទទួលទឹកប្រាក់ដ៏ច្រើន ។ យើងប្រហែលជាគិតថាវាងាយស្រួលជាងអ្នកគិត ។ វាប្រហែលជាមិនខុសពីរបៀបដែលពេលខ្លះ យើងឃើញកីឡាករបាល់ទាត់ រកបានប្រាក់យ៉ាងច្រើនរៀងរាល់សប្តាហ៍ ដើម្បីធ្វើរឿងដែលហាក់ដូចជាយើងអាចធ្វើបានផងដែរ ។ ប៉ុន្តែការពិតកីឡាអេឡិចត្រូនិច មិនខុសពីកីឡាអាជីពទេ ដែលអត្តពលិកជោគជ័យទាមទារការលះបង់ដ៏ធំសម្បើម ទាំងការវិនិយោគលើឧបករណ៍ ពេលវេលាហ្វឹកហាត់ និងរាងកាយដើម្បីជោគជ័យក្នុងការប្រកួតប្រជែង ។

ប៉ុន្តែបញ្ហាចម្បង ដែលអត្តពលិកតែងតែជួបប្រទះគឺ របួស ឬបញ្ហាសុខភាព ក្នុងឆ្នាំ 2014 អ្នកលេងហ្គេម League of Legends របស់កូរ៉េខាងត្បូង PoohManDu បានប្រកាសចូលនិវត្តន៍ពីការប្រកួត ដោយសារ​តែ​បញ្ហា​សុខភាព​កើត​ចេញ​ពី​ការ​ធ្វើ​ដំណើរ​ទៅ​ប្រកួត​នៅ​ប្រទេស​ជា​ច្រើន នឹងចំណាយពេលយូរនៅមុខកុំព្យូទ័រ ។

តម្លៃនៃកីឡាអេឡិចត្រូនិច ដែលជាកីឡាកំពុងរីកចម្រើន

តម្លៃនៃកីឡាអេឡិចត្រូនិច សព្វថ្ងៃនេះមនុស្សប្រើបច្ចេកវិទ្យា ដើម្បីជួយពួកគេរៀន ធ្វើការ ទំនាក់ទំនង និងមានភាពសប្បាយរីករាយ។ ការប្រើប្រាស់បច្ចេកវិទ្យាសម្រាប់ការកម្សាន្តមានច្រើនទម្រង់ ដូចជា មើលភាពយន្ត ស្តាប់ចម្រៀង លេងហ្គេម និងអ្វីៗដែលមនុស្សសម័យនេះ ប្រើដើម្បីបំបាត់ភាពតានតឹងបានច្រើន ។ កំពុងលេងហ្គេម ព្រោះហ្គេមអាចលេងបានគ្រប់វ័យ លេងជាមួយគ្នាដើម្បីសង្គម លេងគ្រួសារ ការលេងជាមួយមិត្តភ័ក្តិ គឺជាសកម្មភាពមួយដែលអាចត្រូវបានប្រើ ដើម្បីសម្រាកពេលទំនេររបស់អ្នកបានយ៉ាងល្អ ។

តែ​ឥឡូវ​លេង​ហ្គេម វា​មិន​មែន​គ្រាន់​តែ​ជា​ការ​លេង​ហ្គេម​ សម្រាប់​ភាព​សប្បាយ​រីក​រាយ​ និង​ការ​សម្រាក​កាយ​ ។ ការលេងហ្គេមសព្វថ្ងៃអាចជាអាជីព ព្រោះថាការលេងហ្គេមមានការប្រកួតប្រជែង ហើយអ្នកលេងហ្គេមនឹងមកប្រកួតប្រជែងយករង្វាន់ ហៅថា កីឡាអេឡិចត្រូនិក ដែលមនុស្សជាច្រើនប្រហែលជាឆ្ងល់ ។ តើ​កីឡា​អេឡិចត្រូនិក​នោះ​ជា​អ្វី? ថ្ងៃនេះយើងនឹងស្វែងយល់ ។

បច្ចុប្បន្ននេះ មានក្រុមកីឡា និង ការប្រកួតជាច្រើននៅលើពិភពលោក ដូចជាការប្រកួតជើងឯក World Cyber ​​Games ជាដើម ។ ដែលអាចប្រៀបធៀបទៅ នឹងការប្រកួតកីឡាអូឡាំពិក និងមានការប្រកួតក្នុងរដូវកាល Asian Games នៅក្នុងប្រទេសយើងផងដែរ និងហ្គេមជាច្រើនទៀតក្នុងកម្មវិធី ទាំងនេះមានអ្នកចូលរួមជាច្រើន​ ។

តើ​ហ្គេម​អ្វី​ខ្លះ​ដែល​មាន​នៅ​ក្នុងកីឡាអេឡិចត្រូនិច ?

1. Defence of the Ancient 2 ឬ DOTA 2 គឺជាហ្គេមដ៏ពេញនិយមមួយ ដែលមានប្រាក់រង្វាន់ខ្ពស់ណាស់ ។
2. ROV ឬ Arena of valor ហ្គេម MOBIE នៅលើទូរសព្ទដៃដែលពេញនិយមខ្លាំង ។
3. League of Legend ឬ LoL ដែលជាប្រភេទ MOBIE នៅលើកុំព្យូទ័រដែលពេញនិយមដូច Dota ។
4. PES2018 ឬ Pro Evolution Soccer 2018 ដែល ជាហ្គេមបាល់ទាត់ពេញនិយមបំផុត ។
5. StarCraft II គឺជាហ្គេមយុទ្ធសាស្ត្រដ៏ពេញនិយមបំផុតនាពេលនេះ ។
6. Hearthstone ដែលជាល្បែងបៀរ Blizzard ។
7. Clash Royale ដែលជាហ្គេមទូរស័ព្ទដែលអ្នកប្តូរវេនវាយប្រហារប៉មរបស់គ្នាទៅវិញទៅមក​ ។

វាអាចត្រូវបានគេមើលឃើញថា កីឡាមួយផ្សេងទៀត មានប្រាក់រង្វាន់ខ្ពស់គួរសម ។ អ្នកលេងល្បែងភាគច្រើនមានបំណងប្រកួតប្រជែងក្នុងប្រភេទកីឡានេះក្នុងចំនួនដ៏ច្រើន ដែល​ពាណិជ្ជករ​មួយ​ចំនួន​ងាក​មក​វិនិយោគ​លើ​វិស័យ​កីឡា​នេះ​ ហើយ​បាន​បង្កើត​អាជីព​ថ្មី​ជា​ច្រើន ។ លើសពីនេះ ការលេងហ្គេមនេះមានទាំងគុណសម្បត្តិ និងគុណវិបត្តិ វាអាស្រ័យលើភាពចាស់ទុំរបស់កីឡាករ ។

ដូច្នេះ​គួរ​លេង​ហ្គេម​ដើម្បី​បន្ធូរ​អារម្មណ៍ ប៉ុន្តែ​បើ​អ្នក​ចង់​យក​វា​ជា​អាជីព អ្នក​ត្រូវ​ដឹង​ពី​អត្ថប្រយោជន៍ និង​គុណវិបត្តិ។ គួរសិក្សាស្វែងយល់ជាមុនសិន ថាតើវាជាច្បាប់ ច្បាប់ សីលធម៌ ដែលមានសារៈសំខាន់នៅទីនេះ ។ ប្រសិនបើនរណាម្នាក់ព្រួយបារម្ភអំពី ឧបករណ៍លេងហ្គេម ថា​បើ​មិន​ទាន់​ត្រៀម​ខ្លួន ថវិកា​តិច តើ​យើង​អាច​សម្រេច​ក្តី​សុបិន​បាន​ឬ​ទេ ? ប៉ុន្តែអ្វីដែលសំខាន់បំផុតនោះគឺជំនាញរបស់យើងផ្ទាល់ ។

ហ្គេម​បាន​បង្កើត​អាជីព​ថ្មី​ៗ​ជា​ច្រើន

បើក្រឡេកមើលទៅលើឧស្សាហកម្មកីឡា អ្នកទទួលផលនឹងក្លាយជាអត្តពលិកដែលលេង និងទទួលបានរង្វាន់ក្នុង ការប្រកួតផ្សេងៗ នោះគ្រាន់តែជាចំណុចតូចមួយប៉ុណ្ណោះ ។ នៃរូបភាពទាំងអស់នៅក្នុងរង្វង់ធំ ដោយសារ​តែ​ការ​រីក​ចម្រើន​នៃកីឡា មិន​មែន​មក​ពី​កីឡាករ​ដែល​មិន​អាច​ប្រៀប​ផ្ទឹម​ បាន​តែ​ម្នាក់​ឯង ។ វាមកពីអ្នកឧបត្ថម្ភ អ្នកវិនិយោគ និងអ្នកពាក់ព័ន្ធទាំងអស់ ដែលធ្វើឲ្យការប្រកួតប្រជែងមើលទៅគួរឱ្យចាប់អារម្មណ៍ និងប្រកបដោយវិជ្ជាជីវៈ រហូតដល់វាត្រូវបាន ទទួលយកយ៉ាងទូលំទូលាយ ។​

កីឡាដែលកំពុងរីកចម្រើនយ៉ាងឆាប់រហ័ស បានបង្កើតអាជីពថ្មីៗជាច្រើន នៅក្នុងឧស្សាហកម្មនេះ ។ ថាតើវាជាការចាក់ហ្គេម ដែលលេងហ្គេម ពិនិត្យមើលហ្គេមដើម្បីឱ្យអ្នកដ៏ទៃបានឃើញ អ្នកផ្សាយដែលលេងហ្គេមបន្តផ្ទាល់ ជាថ្នូរនឹងរង្វាន់តូចតាចពីអ្នកទស្សនា ឬអ្នកសំដែង ដែលជួយធ្វើឱ្យបរិយាកាស នៃការប្រកួតកាន់តែមានភាពសប្បាយរីករាយ ។

លើសពីនេះកីឡា មានឥទ្ធិពលប្រយោលដល់បុគ្គលិកទាំងអស់នៅក្នុងក្រុមហ៊ុនដែលពាក់ព័ន្ធ ដូចជាអ្នកឧបត្ថម្ភដែលបានបណ្តាក់ទុន និងទទួលបានមតិកែលម្អល្អៗ មានឱកាសពង្រីកអាជីវកម្ម ។ និងកន្លែងផ្ទាល់បន្ថែមទៀត សម្រាប់មនុស្សនៅក្នុងមុខតំណែងនេះ រួម​ទាំង​ការ​រៀបចំ​ព្រឹត្តិការណ៍​ប្រកួត​ប្រជែង​គ្នា​អ្នក​រៀបចំ​រាប់​សិប​នាក់​ វានឹងទទួលបានអត្ថប្រយោជន៍ផងដែរ ។ ការប្រកួតកីឡា នេះត្រូវបានប្រារព្ធឡើងពេញមួយឆ្នាំ​​ នោះមានន័យថា វាអាចជំរុញសេដ្ឋកិច្ចដោយគ្មានកំណត់ ។

កីឡាមិន​មែន​គ្រាន់​តែ​ជា​ហ្គេម​ទេ ប៉ុន្តែវាជាគោលដៅវិនិយោគថ្មី ។ តាមពិតកីឡាមិន​មែន ​ជា​រឿង​ថ្មី​ដែល​បាន​កើត​ឡើង​ តែ​ប៉ុន្មាន​ឆ្នាំ​កន្លង​មក​នេះ​ទេ ប៉ុន្តែវាជាអ្វីមួយដែលបានចូលប្រទេសកម្ពុជាតាំងពីឆ្នាំ 2000 ប៉ុន្តែនៅពេលនោះ ហ្គេមនៅតែត្រូវបានចាត់ទុកថាមិនល្អ គួរឱ្យអស់សំណើច និងគួរឱ្យចាប់អារម្មណ៍ ។

រួមទាំងឧបករណ៍ផ្សេងៗ កាលពីមុន វានៅតែមិនគាំទ្រហ្គេមយ៉ាងទូលំទូលាយ ដូចបច្ចុប្បន្ន ។ ទាំងល្បឿនអ៊ីនធឺណិតដែលនៅតែយឺត ពិបាកចូលប្រើ និងតម្លៃខ្ពស់ រួមទាំងស្មាតហ្វូនថ្លៃៗ និងលក្ខណៈពិសេសទាប ប៉ុន្តែបច្ចុប្បន្ន អ្នកលេងអាចស្វែងរករបស់ទាំងនោះយ៉ាងងាយស្រួល ។ ក្នុងតម្លៃតិចជាងមុន ធ្វើឱ្យមនុស្សកាន់តែមានលទ្ធភាពចូលលេងកីឡា៕