ជើងឯក Esport​​​​​​ សូមស្វាគមន៏មកកាន់កីឡា​អេឡិចត្រូនិចដ៏ទំនើប

ជើងឯក Esport​​​​​​

ជើងឯក Esport​​​​​​ ជាព្រឹត្តិការណ៍កីឡាប្រកួតប្រជែងក្នុងទម្រង់អនឡាញ ក្នុងរយៈពេល 4-5 ឆ្នាំ កន្លងមកនេះ ឧស្សាហកម្មកីឡាអេឡិចត្រូនិចនៅក្នុងប្រទេស បាននិងកំពុងពង្រីកជាបន្តបន្ទាប់ ហើយឆ្លុះបញ្ចាំងពីទិន្នន័យដែលផ្តល់ដោយ ទីភ្នាក់ងារលើកកម្ពស់សេដ្ឋកិច្ចឌីជីថល DEPA បានរាយការណ៍ថា ឧស្សាហកម្មនេះមាន អត្រាកំណើនជាមធ្យមរយៈពេល 4 ឆ្នាំ គឺ 12.7 ភាគរយ វាមានប្រជាប្រិយភាពយ៉ាងខ្លាំង ជាមួយអ្នកប្រើប្រាស់នាពេលបច្ចុប្បន្ននេះ ។ រួមជាមួយនឹងការអភិវឌ្ឍន៍ហ្គេមនៅក្នុង ក្រុមកីឡាអេឡិចត្រូនិចដែលមានចំនួនច្រើនជាងកាល ពីអតីតកាល រួម​ទាំង​ការ​វិនិយោគ​ ពី​វិស័យ​ឯកជន​ដែល​ជួយ​ជំរុញ​ឧស្សាហកម្ម​នេះ​ ឱ្យ​រីក​ចម្រើន​ជា​បន្តបន្ទាប់ ។

លើសពីនេះទៀត កត្តាមួយទៀតត្រូវបានគេរំពឹងថា នឹងនាំឱ្យមានការពង្រីកឧស្សាហកម្មហ្គេមក្នុងស្រុក ។ គឺ​ជា​ការ​ពេញ​និយម​នៃ​កីឡា​អេឡិចត្រូនិច ។ E-Sport ដែលជាការប្រកួតរវាងកីឡាករទាំងក្នុង និងក្រៅប្រទេស ដែលជាផ្នែកមួយដ៏សំខាន់ដែលជួយពង្រីក និងភ្ជាប់ឧស្សាហកម្មហ្គេម ជាមួយវិស័យអាជីវកម្មផ្សេងៗទៀត ។ ឧទាហរណ៍គួរឱ្យចាប់អារម្មណ៍មួយ គឺវិស័យអប់រំដែលបានទទួល ការចាប់អារម្មណ៍ ទាំងសាធារណៈ និងឯកជនក្នុងការបង្កើតវគ្គអប់រំ ដើម្បីបង្កើតអ្នកជំនាញដែលទាក់ទងនឹងឧស្សាហកម្មហ្គេម ដូចជាអ្នកគ្រប់គ្រងក្រុម អ្នកបង្កើតហ្គេមជាដើម ដែល ត្រូវ បាន រំពឹងថាចំនួន​នេះ​ មាន​ប្រហែល ​២០០០ ​នាក់ ​មក​ពី​វគ្គ​សិក្សា​ទាំង ​១១ ​នៅ​ទូទាំង​ប្រទេស រួមទាំងកិច្ចសហប្រតិបត្តិការ រវាងវិស័យសាធារណៈ និងឯកជន ដើម្បីជំរុញឧស្សាហកម្មហ្គេម ដែលជាផ្នែកនៃសេដ្ឋកិច្ចឌីជីថលអោយកាន់តែប្រសើរឡើង ។

ទោះជាយ៉ាងណាក៏ដោយការពង្រីកឧស្សាហកម្មហ្គេម ដែលបានរៀបរាប់ខាងលើ វាត្រូវបានគេរកឃើញថា វាជាការពង្រីកពីផ្នែកអតិថិជន មើលឃើញពីចំណូលរបស់អ្នកចែកចាយ ។ នាំចូល និងរក្សាអាជ្ញាប័ណ្ណមានតម្លៃលើសពី ២. 46 ពាន់លាន ឬ 90% នៃតម្លៃនៃឧស្សាហកម្មហ្គេមនៅក្នុងប្រទេស ។ ប្រាក់ចំណូលភាគច្រើនបានមកពីការទិញទំនិញក្នុងហ្គេម ក្នុងកម្មវិធី/ការទិញទំនិញក្នុងកុំព្យូទ័រ និងប្រាក់ចំណូល បានមកពីការទិញហ្គេម តាមរយៈវេទិការចល័ត ។ ហ្គេមត្រូវបានបង្កើតឡើងដោយប្រតិបត្តិករបរទេស ។

សមាមាត្រនៃហ្គេមដែលបង្កើតឡើងដោយប្រតិបត្តិករគឺមិនខ្ពស់ទេ ។ ដោយសារតែមានអ្នកបង្កើតហ្គេម ពីរបីនាក់ប៉ុណ្ណោះដែលអាចនាំយកហ្គេម របស់ពួកគេទៅកាន់វេទិកាអន្តរជាតិ ដោយជោគជ័យក្នុងរយៈពេល 3-4 ឆ្នាំកន្លងមកនេះ ។ វាមានតម្លៃត្រឹមតែ 400 លានបាត ឬ 2 ភាគរយនៃឧស្សាហកម្មទាំងមូល ។ វាឆ្លុះបញ្ចាំងថានៅតែមានចំណែក ទីផ្សារតិចតួចសម្រាប់អ្នកអភិវឌ្ឍន៍ហ្គេម ដែលមានសក្តានុពលក្នុងការបង្កើតប្រាក់ចំណូល ពីចំណែកបែបនេះ ដោយឆ្លុះបញ្ចាំងថាប្រសិនបើអ្នកបង្កើតហ្គេម រឺអ្នករចនាហ្គេមអាចបង្កើតហ្គេម និងមាតិកាដែលទទួលយកបានច្រើនជាងអន្តរជាតិ ។

ការបង្កើតសហព័ន្ធ E-Sport ដើម្បីត្រួតពិនិត្យ និងលើកកំពស់ស្តង់ដារ នៃឧស្សាហកម្ម E-Sport លើសពីនេះ សមាគមក៏មានតួនាទីយ៉ាងសំខាន់ ក្នុងការសម្របសម្រួល ជាមួយអង្គការនានាក្នុង E-Sports ទាំងក្នុង និងក្រៅប្រទេសផងដែរ ។ ការលើកក្រុមដែលប្រកួតប្រជែង ពីកម្រិត Amateur ទៅជាក្រុម Professional E-Sport club ដែលត្រូវបានបង្កើតឡើង ដើម្បីប្រកួតប្រជែងក្នុងការប្រកួតផ្សេងៗទាំងជាតិ និងអន្តរជាតិ ។ ក្រុម​ប្រកួត​បាន​ចូល​រួម​ និង​លើក​ទឹក​ចិត្ត​ដល់​យុវជន​ដែល​មាន​ទេពកោសល្យ ។

បានផ្លាស់ប្តូរពីសកម្មភាពចំណង់ចំណូលចិត្ត ទៅជាអាជីពដែលអាចបង្កើតប្រាក់ចំណូល សម្រាប់ខ្លួនឯង ពីការប្រមូលទិន្នន័យ គេរំពឹងថានឹងមានក្រុមប្រកួតប្រជែង E-Sport អាជីពយ៉ាងតិចចំនួន 15 ក្រុមនៅក្នុងប្រទេស ដែលក្រុមខ្លះជាក្រុមខេត្ត និងតំបន់ដែលគាំទ្រដោយវិស័យឯកជនធំៗ។ គេរំពឹងថា ការវិនិយោគដើមទុន ដែលបានចំណាយលើក្រុមជំនាញក្នុងមួយឆ្នាំៗ អាចមានតម្លៃដល់ទៅ 4 លានបាតក្នុងមួយក្រុម ។

រៀបចំការប្រកួតកម្រិត កម្រិតពាក់កណ្តាលវិជ្ជាជីវៈ និងវិជ្ជាជីវៈ ដែលកំពុងកើនឡើងជាលំដាប់ រហូតដល់មានការរំពឹងទុកថា នៅឆ្នាំ 2019 ចំនួននៃការប្រកួតប្រជែង នៃកម្រិតទាំងពីររួមបញ្ចូលគ្នា នឹងមានយ៉ាងហោចណាស់ 90 ការងារ ខណៈដែលការប្រកួតប្រជែងតូចៗ ។ គួរ​មាន​ការងារ​មិន​តិច​ជាង 100 ក្នុង​មួយ​ឆ្នាំ ដែល​ជា​ហេតុ​ធ្វើ​ឱ្យ​សហគ្រិន​ ឯកជន​មួយ​ចំនួន​មើល​ឃើញ​ពី​ឱកាស​អាជីវកម្ម ។

ដូច្នេះហើយ ទើបបើកឱ្យជួលកន្លែងសម្រាប់ការប្រកួត E-Sport ជាពិសេស លើសពីនេះ ការប្រកួត E-Sport ក៏ទាក់ទាញអ្នកឧបត្ថម្ភ និងការផ្សាយពាណិជ្ជកម្ម Sponsorship and Advertisement ឱ្យមកបណ្តាក់ទុន និងអាចប្រើប្រាស់អាជីវកម្ម E-Sport ជាស្ពានដល់ មូលដ្ឋានអតិថិជនថ្មី ។ រួមទាំងការបង្កើតកិច្ចសហប្រតិបត្តិការ Brand Collaboration ជាមួយអ្នកលេងនៅខាងក្រៅ ក្រុមអាជីវកម្មរបស់ពួកគេផងដែរ ។

ជើងឯក Esport​​​​​​ ជាការប្រកួតយកជ័យជំនះដើម្បីទទួលបានប្រាក់រង្វាន់

ជើងឯក Esport​​​​​​ ការប្រកួតយកជ័យជំនះដើម្បីទទួលបានប្រាក់រង្វាន់ យើងទាំងអស់គ្នាដឹងហើយថា ព្រឹត្តិការណ៍កីឡាគឺជាព្រឹត្តិការណ៍មួយ ដែលត្រូវបានមើលដោយមនុស្សរាប់លាននាក់ ប៉ុន្តែជឿឬមិនជឿ ការប្រកួតហ្គេមអនឡាញ ដែលគេស្គាល់ថាជាកីឡាអេឡិចត្រូនិច ដែលកំពុងក្លាយជានិន្នាការពិភពលោក ដ៏ពេញនិយមកាន់តែខ្លាំងឡើង ។ លើសពីនេះ អាស៊ី​ជា​ទឹកដី​ដែល​គេ​ស្គាល់​ថា​ ជា​ឧស្សាហកម្ម​កីឡា​អេឡិចត្រូនិច ​ដែល​ជឿនលឿន​ជាង​ប្រទេស​មហាអំណាច​ ដូច​សហរដ្ឋ​អាមេរិក ។

ភាពខ្លាំងនេះបាននាំឱ្យមានចំនួន មិនគួរឱ្យជឿដែលអ្នកទីផ្សារគ្រប់រូបមិនគួរខកខាន ។ រប្រើប្រាស់បច្ចេកវិទ្យាសម្រាប់ការកម្សាន្តនឹងមានច្រើនទម្រង់ដូចជា មើលកុន ស្តាប់ចម្រៀង លេងហ្គេម ហើយអ្វីដែលសព្វថ្ងៃនេះមនុស្សពេញនិយម ។ និងប្រើប្រាស់ដើម្បីបំបាត់ភាពតានតឹងច្រើននោះគឺការលេងហ្គេម ព្រោះហ្គេមអាចលេងបានគ្រប់វ័យ។

លេងជាមួយគ្នាដើម្បីសង្គម លេងគ្រួសារការលេងជាមួយមិត្តភ័ក្តិគឺជាសកម្មភាពមួយដែលអាចត្រូវបានប្រើដើម្បីសម្រាកពេលទំនេររបស់អ្នកបានយ៉ាងល្អ។ តែ​ឥឡូវ​លេង​ហ្គេម វា​មិន​មែន​គ្រាន់​តែ​ជា​ការ​លេង​ហ្គេម​សម្រាប់​ភាព​សប្បាយ​រីក​រាយ​និង​ការ​សម្រាក​កាយ​។ ការលេងហ្គេមសព្វថ្ងៃអាចជាអាជីព។ ព្រោះថាការលេងហ្គេមមានការប្រកួតប្រជែង ហើយអ្នកលេងហ្គេមនឹងមកប្រកួតប្រជែងយករង្វាន់ ហៅថា កីឡាអេឡិចត្រូនិក ដែលមនុស្សជាច្រើនប្រហែលជាឆ្ងល់។ តើ​កីឡា​អេឡិចត្រូនិចនោះ​ជា​អ្វី ថ្ងៃនេះយើងនឹងស្វែងយល់ ។

វាអាចត្រូវបានគេមើលឃើញថាកីឡាមួយផ្សេងទៀត មានប្រាក់រង្វាន់ខ្ពស់គួរសម។ អ្នកលេងល្បែងភាគច្រើនមានបំណងប្រកួតប្រជែងក្នុងប្រភេទកីឡានេះក្នុងចំនួនដ៏ច្រើន។ ដែល​ពាណិជ្ជករ​មួយ​ចំនួន​ងាក​មក​វិនិយោគ​លើ​វិស័យ​កីឡា​នេះ​ និង​បង្ក​ឱ្យ​មាន​អាជីព​ថ្មី​ៗ​ជា​ច្រើន​។​

បន្ថែម​ពី​នេះ ការ​លេង​ហ្គេម​នេះ​មាន​ទាំង​គុណសម្បត្តិ និង​គុណវិបត្តិ ។ វាអាស្រ័យលើភាពចាស់ទុំរបស់កីឡាករ។ ដូច្នេះ​គួរ​លេង​ហ្គេម​ដើម្បី​បន្ធូរ​អារម្មណ៍។ ប៉ុន្តែ​បើ​អ្នក​ចង់​យក​វា​ជា​អាជីព អ្នក​ត្រូវ​ដឹង​ពី​អត្ថប្រយោជន៍ និង​គុណវិបត្តិ។ គួរសិក្សាស្វែងយល់ជាមុនសិន ថាតើវាជាច្បាប់ ច្បាប់ សីលធម៌ ដែលនៅទីនេះមានសារៈសំខាន់ណាស់។ ប្រសិនបើនរណាម្នាក់ព្រួយបារម្ភអំពីឧបករណ៍ហ្គេម ថា​បើ​មិន​ទាន់​ត្រៀម​ខ្លួន ថវិកា​តិច តើ​យើង​អាច​សម្រេច​ក្តី​សុបិន​បាន​ឬ​ទេ? នេះត្រូវតែនិយាយថាកាសលេងហ្គេម កណ្តុរលេងហ្គេម និងក្តារចុចអាចដើរតួក្នុងការលេង។

ប៉ុន្តែអ្វីដែលសំខាន់បំផុតនោះគឺជំនាញរបស់យើងផ្ទាល់ ប្រសិនបើយើងព្យាយាមស្វែងរកពាក្យ E-sport នៅក្នុងអ៊ីនធឺណិត។ មានរឿងជាច្រើនដែលនឹងលេចឡើងនៅលើអេក្រង់។ ពីអត្តពលិកដ៏ល្បីល្បាញ ហ្គេមដែលកំពុងទទួលបានប្រជាប្រិយភាពនៅក្នុងឧស្សាហកម្ម រាប់បញ្ចូលទាំងប្រាក់ចំណូលដ៏ធំដែលបានបង្កើតនៅក្នុងឧស្សាហកម្មហ្គេមអនឡាញ ទោះជាយ៉ាងណា ស្ទើរតែគ្មានអត្ថបទ។ នោះពិតជាពិពណ៌នាអំពីពាក្យ E-sport ជាលទ្ធផលមនុស្សដែលមិនចូលរួមក្នុងឧស្សាហកម្ម វាងាយស្រួលក្នុងការយល់ច្រលំ និងយល់ច្រលំអំពីឧស្សាហកម្មនេះ។

ការពិពណ៌នាខ្លីនៃពាក្យ E-sport ឬ Electronic Sports គឺជាការរួមបញ្ចូលគ្នានៃ ‘ការលេងហ្គេម’ និង ‘ការប្រកួតកីឡា’ ដែល E-sport ត្រូវបានរៀបចំឡើងដូចជាព្រឹត្តិការណ៍កីឡាធម្មតា ជាមួយនឹងកម្មវិធីប្រកួតប្រជែង។ មាន​កីឡាករ​ទាំង​សងខាង​ប្រជែង​គ្នា​។ ភាពខុសគ្នាតែមួយគត់គឺថាកីឡាដែលប្រើក្នុងការប្រកួតគឺជាហ្គេមអនឡាញ។

ទោះបីជាមានតែ 1-2% ប៉ុណ្ណោះនៅលើពិភពលោក ដើម្បី​ឡើង​ដល់​កំពូល​អាជីព​របស់​អត្តពលិក E-sport ប៉ុន្តែ​មិន​មាន​ន័យ​នោះ​ទេ។ អ្នកលេងហ្គេមដែលមិនអាចឈានទៅដល់ចំណុចនោះនឹងមិនមានអនាគតសុវត្ថិភាពនោះទេ ព្រោះនៅក្នុងឧស្សាហកម្ម E-sports មានអាជីពជាច្រើន។ ដែលអាចបង្កើតប្រាក់ចំណូលមានស្ថេរភាពផងដែរ ដូចជាទីផ្សារ និងការវិភាគហិរញ្ញវត្ថុ ជាមួយនឹងបទពិសោធន៍ក្នុងឧស្សាហកម្ម E-sport ដែលក្រុមហ៊ុនអភិវឌ្ឍន៍ហ្គេមអនឡាញជាច្រើនកំពុងស្វែងរក។ ដើម្បីកែសម្រួលយុទ្ធសាស្ត្រសម្រាប់ផលិតហ្គេមលើដៃគូប្រកួតប្រជែង។ល។

អត្តពលិក esports គឺ លេងហ្គេមរកលុយ និងក្លាយជាអាជីពមួយ។ ពេញនិយម រីករាលដាលពាសពេញពិភពលោក វា​ត្រូវ​បាន​គេ​ដាក់​ក្នុង​ការ​ប្រកួត​កីឡា​ក្នុង​តំបន់​ដូច​ជា​ស៊ីហ្គេម។ ឬ Asian Games ការប្រកួតកីឡាអេឡិចត្រូនិក ច្បាប់នឹងត្រូវបានកំណត់។ ច្បាប់ក្នុងប្រព័ន្ធអន្តរជាតិ មើល​ទៅ​ដូច​ជា​កីឡា​ធម្មតា អាច​ប្រកួត​បាន​ទាំង​ប្រភេទ​ក្រុម និង​ប្រភេទ​បុគ្គល ដូចជា​ហ្គេម​យុទ្ធសាស្ត្រ ហ្គេម​ប្រយុទ្ធ​គ្នា បាញ់​មនុស្ស​ដំបូង FPS: First Person Shooter MOBA MOBA: Multiplayer Online Battle Arena អាស្រ័យ​លើ​ស្ថាប័ន។

នៃការប្រកួត ប្រភេទនៃហ្គេមដែលប្រើដើម្បីប្រកួតប្រជែងគឺមានភាពខុសប្លែកគ្នា។ អាចបែងចែកជា ៣ កម្រិត៖ ស្ម័គ្រចិត្ដ ពាក់កណ្តាលអាជីព និងវិជ្ជាជីវៈ។ ក្នុង​ការ​ប្រកួត​នីមួយៗ​មាន​ប្រាក់​រង្វាន់​សម្រាប់​អ្នក​ចូល​រួម។

ជំនាញសំខាន់ៗដែលអត្តពលិកកីឡាអេឡិចត្រូនិចគួរមាន

ការរីកចម្រើនឥតឈប់ឈរ នៃវិស័យកីឡា E-Sport ឬឧស្សាហកម្មកីឡាអេឡិចត្រូនិច នៅទូទាំងតំបន់ទាំងអស់ នៃពិភពលោក វាដូចជានិយមន័យថ្មី នៃហ្គេមកុំព្យូទ័រ ព្រោះ​កន្លង​មក​លេង​ហ្គេម​ដើម្បី​បន្ធូរ​អារម្មណ៍​ និង​អភិវឌ្ឍជំនាញខួរក្បាល ជារឿយៗ ត្រូវបានចោទប្រកាន់ពីសង្គមនៅគ្រប់សម័យកាល រួមជាមួយនឹងការនិយាយស្តី អំពីកុមារដែលញៀននឹងហ្គេម ដែលត្រូវបានលើកឡើងម្តងហើយម្តងទៀត នៅក្នុងប្រព័ន្ធផ្សព្វផ្សាយផ្សេងៗ ។

នៅក្នុងប្រទេសផ្ទាល់ អត្ថិភាពនៃកីឡាអេឡិចត្រូនិច ហាក់ដូចជាផ្ទុយស្រឡះ ពីភ្នែករបស់មនុស្សពេញវ័យ នៅក្នុងប្រទេសរបស់យើង ។ ផ្ទុយ​ទៅ​វិញ មាន​ការ​រីក​ចម្រើន​យ៉ាង​ជាក់​ស្តែង មាន​ប្រព័ន្ធ​មួយ មាន​សមាជិក​ក្រុម ជាមួយ​អ្នក​ឧបត្ថម្ភ ចំណែក​អត្តពលិក​វិញ ពួកគេ​អភិវឌ្ឍ​ជំនាញ​តាម​រយៈ​ការ​ហ្វឹក​ហាត់​ដូច​កីឡាករ​ដទៃ​ទៀត​ដែរ ដោយ​ពួក​គេ​មាន​កាលវិភាគ​ ហ្វឹកហាត់​ច្បាស់លាស់ ប្រាក់​ចំណូល​បាន​ពី​ការ​លេង​គឺ​ខុស​គ្នា​ខ្លាំង​ដូច​កីឡាករ​អាជីព ។

ដែលមកពីព័ត៌មានគេហទំព័រ ដោយមើលឃើញថា កាលពីជិតដប់ឆ្នាំមុន ឧស្សាហកម្មនេះទើបតែចាប់ផ្តើម អត្តពលិក E-sports រកបាន រាប់ពាន់ក្នុងមួយខែ ។ រហូត​ទទួល​បាន​ការ​ចាប់​អារម្មណ៍​ ពី​ក្រុម​អាជីវកម្ម​ជាច្រើន​ប្រភេទ និង​បាន​រំកិល​ប្រាក់​ចំណូល​រហូត​ដល់​រាប់​ម៉ឺន​​ក្នុង​មួយ​ខែ ទន្ទឹម​នឹង​នោះ​ក៏​មាន​ការ​ប្រកួត​ ដែល​មាន​ប្រាក់​រង្វាន់​រាប់​សែនបាត​ ។ ការប្រកួតនៅប្រទេសថៃ រហូតដល់ការជ្រើសរើសកីឡាករ ដើម្បីឈ្នះជើងឯកថ្នាក់តំបន់ បល្ល័ង្កដើម្បីសិរីរុងរឿង នៅប្រទេសវៀតណាម ដែលបានសម្រេចកាលពីឆ្នាំមុនផងដែរ ។

E-sports ក៏បង្កើតប្រព័ន្ធអេកូឡូស៊ីផងដែរ អាជីពថ្មី ជាច្រើន បានកើតឡើងជុំវិញកីឡានេះ ពីព្រោះក្រៅពីអត្តពលិក កីឡាអេឡិចត្រូនិច ដែលបង្កើតពណ៌នៅក្នុងការប្រកួត អាជីពផ្សេងទៀតដូចជាអ្នកលេងហ្គេម ឬអ្នកអត្ថាធិប្បាយ ក៏មានសារៈសំខាន់ផងដែរ ។

ក៏ដូចជាក្រុមផ្សាយផ្ទាល់ ម្ចាស់ទីតាំងធ្លាប់ធ្វើជាម្ចាស់ផ្ទះការប្រកួត អ្នករចនាហ្គេម អ្នកលេងហ្គេម Game Master និងមនុស្សនៅពីក្រោយក្រុមក្នុងមុខងារជាច្រើនទៀត អ្នកគ្រប់គ្រងក្រុម គ្រូបង្វឹក អ្នកវិភាគ និងអ្នកគ្រប់គ្រងក្រុមគឺស្ថិតក្នុង ចំណោមអ្នកជំនាញដែលរីកចម្រើននៅក្នុងឧស្សាហកម្មកីឡាអេឡិចត្រូនិច វាមិនខុសពីក្លឹបកីឡាផ្សេងទៀតទេ ។

កន្លង​មក ចលនា​របស់​រដ្ឋាភិបាល​គួរ​តែ​ជា​មេ។ ដែលកំពុងបង្កើតការផ្លាស់ប្តូរអាកប្បកិរិយាចាស់ចំពោះហ្គេមកុំព្យូទ័រ និងកីឡាអេឡិចត្រូនិក។ នេះ​អាច​មើល​ឃើញ​ពី​ការ​បង្កើត​សមាគម E-Sports របស់​ប្រទេស​ថៃ។ និងការអនុម័តដាក់បញ្ចូលកីឡាអេឡិចត្រូនិកជាកីឡាប្រកួតប្រជែងមួយទៀតដោយក្រសួងទេសចរណ៍ និងកីឡា។

ជាលទ្ធផល សាកលវិទ្យាល័យឈានមុខជាច្រើនចាប់ផ្តើមបើកវគ្គសិក្សាទាក់ទងនឹងកីឡាអេឡិចត្រូនិក ដូចជាមហាវិទ្យាល័យប្រព័ន្ធផ្សព្វផ្សាយឌីជីថលជាដើម។ សាកលវិទ្យាល័យ Sripatum មហាវិទ្យាល័យច្នៃប្រឌិត និងបច្ចេកវិទ្យាកម្សាន្ត សាកលវិទ្យាល័យ Dhurakij Pundit និងមហាវិទ្យាល័យព័ត៌មានវិទ្យា និងនវានុវត្តន៍ ។

សាកលវិទ្យាល័យ បាន​ចាប់​ផ្តើ​ម​ឈូស​ឆាយ​ព្រៃ​បើក​វគ្គ​, ការ​ដើរ​និង​ការ​ដឹក​នាំ​មុន​ ដូច​ជា​ប្រទេស​ឈាន​មុខ​គេ​ជា​ច្រើន​ផ្សេង​ទៀត​ដូច​ជា​សហរដ្ឋ​អាមេរិក អង់គ្លេស ចិន កូរ៉េ​ខាង​ត្បូង ន័រវែស ឬ​ប្រទេស​ជិត​ខាង​ម៉ាឡេស៊ី។ វាក៏បើកវគ្គសិក្សាពិសេសសម្រាប់កីឡាអេឡិចត្រូនិកផងដែរ។

ម៉្យាងទៀតក្រុមហ៊ុនផលិតផលិតផលសម្រាប់ ហ្គេមដោយផ្ទាល់ដូច Advice ដែលជាប្រតិបត្តិករផលិតផល IT ដ៏សំខាន់របស់ប្រទេសនេះក៏បានបង្ហាញផងដែរ។ អត្រាកំណើននៃទីផ្សារហ្គេមនៅក្នុងប្រទេសថៃបានកើនឡើងខ្ពស់ណាស់ ហើយមានគោលនយោបាយឆ្ពោះទៅមុខយ៉ាងពេញលេញនៅក្នុងកីឡាអេឡិចត្រូនិក។

ដោយសារតែក្នុងចំណោមអត្តពលិកមានតម្រូវការសម្រាប់ឧបករណ៍ដែលមានគុណភាពខ្ពស់សម្រាប់ការលេងនៅកម្រិតគាំទ្រ។ វាមិនអាចខុសសូម្បីតែមួយវិនាទី ដូចជាកុំព្យូទ័រដែលមានលក្ខណៈពិសេសខ្ពស់បំផុត ដែលអាចដំណើរការបានរហ័ស និងមានការគ្រប់គ្រងដូចជា កាតក្រាហ្វិក កណ្តុរ ក្តារចុច កាស រួមទាំងម៉ូនីទ័រដែលមានគុណភាពបង្ហាញខ្ពស់ជាដើម។

នៅកម្រិតតំបន់ ដូចជា Asian Games 2018 ដែលនឹងប្រព្រឹត្តទៅនៅប្រទេសឥណ្ឌូនេស៊ីក្នុងអំឡុងខែសីហា ដល់ខែកញ្ញា ឆ្នាំ 2018 កីឡា esports ចំនួន 6 ត្រូវបានរួមបញ្ចូលនៅក្នុងការប្រកួតនេះ រួមមាន Arena of Valor, League of Legend, Pro Evolution Soccer 2018, StarCraft II, Hearthstone ហើយ Clash Royale គឺជាព្រឹត្តិការណ៍ដ៏សំខាន់ថ្មីមួយនៅក្នុង ឧស្សាហកម្មកីឡាអេឡិចត្រូនិក អភិវឌ្ឍ ទាល់តែមានការទទួលយកជាអន្តរជាតិ។

ដោយសារតែនៅទីបញ្ចប់ ទោះបីជាវាត្រូវបានគេហៅថា ហ្គេម ប៉ុន្តែប្រសិនបើត្រូវបានបង្កើតឡើងដោយត្រឹមត្រូវនិងមានរចនាសម្ព័ន្ធ ទាំងគោលនយោបាយរបស់រដ្ឋាភិបាល និងសហគ្រិនវិស័យឯកជន មិន​ថា​ជា​វិស័យ​អប់រំ ឬ​អាជីវកម្ម​ផ្សេង​ទៀត កីឡា​អេឡិចត្រូនិក​គួរ​តែ​ជា​តំបន់​ថ្មី​មួយ​ដើម្បី​លើក​កម្ពស់​សេដ្ឋកិច្ច​របស់​ប្រទេស​ផង​ដែរ ។